КОНТРОЛИРАНИЯТ И КУПЕН ВОТ В БЪЛГАРИЯ РАЗМЕР И ВЛИЯНИЕ. Парламентарни избори, юли 2021 г.

Можете да изтеглите анализа от тук.

В края на март 2021 г. Антикорупционият фонд представи списък с изборни секции, в които рискът от контролиран и купен  вот e по-висок. Рисковите секции бяха определени на базата  на резултатите парламентарните избори от 2013 г., 2014 г. и 2017 г.  чрез три модела:

Моделът на многокомпонентно необичайно поведение идентифицира секциите, в които има нетипично висока избирателна  активност в дадена секция в сравнение с регистрираната избирателна активност в общината или нетипично висок резултат на  водещата политическа партия в секцията в сравнение с регистрирания резултат на партията в общината, както и нетипично  висок брой на недействителните бюлетини и гласове в секцията.

Вторият модел идентифицира отклонения в избирателната активност в дадена секция в две поредни изборни години.

Третият модел отчита рязка промяна в политическите пристрастия на избирателите в дадена секция в две поредни изборни години – рязък ръст или спад в гласовете за дадена политическа  партия в секцията. На базата на резултатите от парламентарните избори през април  2021 г. Антикорупционният фонд публикува актуализиран списък  на секциите, в които рискът от контролиран и купен вот е по-висок  и анализ на размера на този вот на национално, регионално и общинско равнище.

Методологията бе актуализирана като бе въведен и вариант с по-висок праг за определяне на екстремна стойност за разлика в избирателната активност и разлика в резултата на партия. Бяха идентифицирани между 1 491 (висок праг) и 2101 (нисък праг) секции в риск, в които са подадени между 9% и 13% от гласовете в страната.

Настоящият анализ се състои от две части. Първата част разглежда как се е гласувало в секциите, в които през април месец бе отчетен по-висок риск от контролиран и купен вот. Втората част представя резултатите от прилагането на методологията за идентифициране на риск от купен и контролиран вот върху резултатите от парламентарните избори, проведени през юли 2021 г.

parlamentarni_july_WEB

Newsletter

Абонирайте се за информационния бюлетин на АКФ, за да научавате за най-новите ни разследвания и анализи.

Вашият имейл адрес:

С натискане на бутона потвърждавате, че сте запознати с Политиката ни за поверителност


Анализи

КОНТРОЛИРАНИЯТ И КУПЕН ВОТ В БЪЛГАРИЯ РАЗМЕР И ВЛИЯНИЕ. Парламентарни избори, юли 2021 г.

Нарушена легитимност: контролираният и купен вот в Българи. Размер и влияние. Част II - Президентски избори 2016 г. Избори за Европейски парламент 2019 г.

Антикорупционни институции: проблемите се задълбочават

Контролираният и купен вот в България. Размер и влияние. Парламентарни избори 04.04.2021г.

Купеният и контролиран вот. Размер и влияние.

ХИМЕРАТА НА БЪЛГАРСКИЯ ЗАКОНОТВОРЕЦ – създаване на механизъм за ефективно разследване на главния прокурор

Контролът върху наказателното преследване - необходимата реформа на наказателното правосъдие

Цялата история на "Осемте джуджета" - всичко, което не можахме да разкажем във филмите

10 въпроса за “Осемте джуджета” стоят без отговор

Годишен мониторингов доклад на АКФ за 2019 „Антикорупционни институции: активност без видими резултати“.

Становище относно представените от министъра на правосъдието предложения на 14.06.2020 за промени в Наказателно-процесуалния кодекс (НПК)

МАСОВОТО ОТНЕМАНЕ НА АВТОМОБИЛИ ПРИ ТРАНСПОРТНИ ПРЕСТЪПЛЕНИЯ ЩЕ ДОВЕДЕ ДО СЕРИОЗНИ ПРОБЛЕМИ

Констатирани проблеми при наказателно преследване в условия на извънредно положение

Наръчник "Превенция на конфликт на интереси и злоупотреби с обществени поръчки"

АНТИКОРУПЦИОННИ ИНСТИТУЦИИ: тенденции и практики

Десет години в Европейски съюз: Зависими институции, корумпирана публична среда