Даниела Пенева от АКФ пред БНР за грубите нарушения на закона при удълбочаването на каналите във Варненското езеро

Даниела Пенева, правен съветник към АКФ, обобщава нарушенията на закона при удълбочаването на Варненското пристанище, един от 116-те казуса, за които според МВР прокуратурата не е предприела действия:
👉 Поне три пъти се е стигнало до превъзлагане на поръчката от страна на държавни и частни фирми, които нямат капацитет да извършат удълбочаването”.
👉 Ин-хаус процедурата е опорочена, защото Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ превъзлага на дружеството „Транспортно строителство и възстановяване“ (ТСВ), което обаче се занимава с ремонт на железопътни пътища и не може да извърши удълбочаване на морски пътища. Налага се ТСВ да превъзложи поръчката на частна фирма. Тя пък го превъзлага на руската „Гидрострой“.
👉 ТСВ е публичен възложител и трябва да обяви обществена поръчка. Държавното дружество обаче се позовава на вътрешни правила и от избор на изпълнители от списък превъзлагат изпълнението на частното дружеството „ЕС Билд“, което пък превъзлага на руската фирма“.
Даниела Пенева подчерта, че „Транспортно строителство и възстановяване“ е държавно дружество, но е отказало информация за този проект, която е била поискана от неговия принципал – Министерство на транспорта.
Аргументът е бил, че не трябва да се огласява поверителна информация относно цените на договора за 393 млн. лева.
След нашите сигнали очакваме да излезе информация за пътя на парите, казва Даниела Пенева.
За казуса пръв пише журналистът Спас Спасов.

Абонирайте се за бюлетина на АКФ, за да научавате за най-новите ни разследвания и анализи:

С натискане на бутона потвърждавате, че сте запознати с Политиката ни за поверителност


Сподели: